Hafizi

Maklumat penulis

Nama: Hafizi Radzi
Tarikh didaftarkan: Januari 20, 2010

Latest posts

  1. Rahsia di Sebalik Waktu Solat & Perubahan Alam — Jun 30, 2011
  2. Melihat Allah di Syurga pada Hari Kiamat — September 6, 2010
  3. Rahsia Solat Awal Waktu — Mei 7, 2010
  4. Menghayati Tarbiah Dalam Segenap Aspek — Mei 6, 2010
  5. I want to have sex, drink, die, and still go to heaven!! — Mei 5, 2010

Most commented posts

  1. Why Should I Study Islam? — 3 comments
  2. SPM 2009 : SBP Official Ranking — 2 comments
  3. Something to Ponder — 1 comment
  4. Apa Arti Saya Menganut Agama Islam? — 1 comment

Senarai artikel penulis

Rahsia di Sebalik Waktu Solat & Perubahan Alam

Oleh: Ustaz Zahazan Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam. Fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi. Pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi […]

Melihat Allah di Syurga pada Hari Kiamat

Setiap yang hidup pasti akan merasai mati. Setiap yang berbuat dosa pasti akan dibalas siksaan neraka. Setiap yang berbuat baik dan taat pada Allah pasti akan dimasukkan ke dalam syurga. Di sini aku ingin berkongsi sebuah kisah yang amat membuatkan hati aku bergetar hingga menitis air mata kerana menginginkan kenikmatan ini. Ya, siapa yang tidak […]

Rahsia Solat Awal Waktu

Ditulis oleh Ustaz Zahazan Jumaat, 17 Julai 2009 17:35 Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam. Fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi.

Menghayati Tarbiah Dalam Segenap Aspek

Ditulis oleh : Marwan Abdullah Bekas Pelajar Kolej Islam Sultan Alam Shah ’06 Saya telah mengenali perkataan tarbiyah sejak saya masih di bangku sekolah rendah. Namun, perkataan itu mula menjadi sangat signifikan dalam kehidupan saya ketika berada di menengah atas. Tidak hairan kerana perkataan tersebut sentiasa dilaung-laungkan oleh abang-abang senior serta para ustaz dan ustazah […]

I want to have sex, drink, die, and still go to heaven!!

Ditulis oleh : Ahmad Wafiy bin Wamzah SM Sains Dungun, SPM 2005 “Alaa, tak kan minum arak sekali pun tak boleh?” … “Eh, apsal Islam ni tak bg kita buat sex (sblm nikah)?”… “Leceh aa kena buat tu kena buat ni..Kenapalah susah-susah camni?” “Kenapa, kenapa, dan kenapa..”. Persoalan-persoalan yang mungkin ada antara kita selalu hadapi. […]

Why Should I Study Islam?

By Muhammad Alshareef Many years ago in Uzbekistan, a baby boy was born blind. His mother, the strong mu’minah that she was, did not lose sight of He who had the power to cure him. She prayed and prayed for her son’s sight, and within a few years the boy regained his eyesight. But furthermore, […]

SPM 2009 : SBP Official Ranking

SPM 2009 : Official Rankings for Govt-funded boarding schools (SBP)

Apa Arti Saya Menganut Agama Islam?

Artikel dari : Abu Saif (www.saifulislam.com) “Apa erti saya menganut Islam?”, tidakkah soalan itu soalan yang tidak patut ditanya? Tidak masuk akal untuk seseorang itu menjadi Muslim tetapi belum pernah memikirkan erti keIslamannya. Memilih sesuatu tanpa mengetahui apa yang dipilih?

Terus Menjadi Hebat?

Tiada siapa terus menjadi hebat. ~ picture by Dinardi of Deviant Art Artikel oleh : Hilal Asyraf  (http://ms.langitilahi.com) “Ana dah ikut dah step-step dia, tetapi kenapa tak berjaya?” “Saya dah usaha untuk contohi dia, tapi saya masih macam dahulu” Kita merungut apabila kita lihat, kita tidak berjaya mencontohi seseorang yang cemerlang dalam medan kehidupan. Akhirnya, […]

Tarbiyyah Perlu Dirasai dan Dialami

Hayatilah ! Digosok-gosok lagi matanya. Dia seakan tidak percaya apa yang dilihatnya. Apakah aku kembali ke zaman unta, ke zaman kolot atau purba? begitulah detak hatinya. Dikesat hidungnya yang berair dengan kertas tisu. Kertas itu kemudiannya dicampaknya ke tepi jalan. “Assalamualaikum Warahmatullah, pakcik.. tolong kutip kertas itu. Nanti pakcik rugi di Akhirat. Kebersihan itu sebahagian […]

Artikel lama